Bubble Ring

40,00

Handmade in the Netherlands (Dutch description below), shipping only available for EU customers.

Not your average ring, this sterling silver design with bubbles. I was playing around with some wax and wanted to try something new. I dropped a couple of drops on the ring and wanted to see how this looked once casted. A little bit of background information: there are different ways to create jewelry and working with wax is one of them. You can create a design in wax, which will be encapsulated with gypsum. Once the gypsum hardens, it will be placed in an oven. The wax will melt and is removed from the mold. This mold can now be used for casting with silver or gold. Each mold can only be used once. This will leave you with a unique piece of jewelry. Back to this ring: The European ring size is 17. The ring band has a width of 2.5 mm and it is 1.8 mm thick. I decided to give the ring a satin finish.

Het is een beetje een gek ontwerp, en daarom vind ik deze ring juist heel leuk. Ik wilde graag wat nieuwe dingen uitproberen en heb een ontwerp in was gemaakt. Omdat ik erg benieuwd was hoe dit zich liet gieten, heb ik de ring opgestuurd naar de gieterij. Even wat achtergrondinformatie: een goudsmid kan ervoor kiezen om een sieraad rechtstreeks in metaal te maken, maar ook om een ontwerp te laten 3D printen of met was te werken. Deze was kun je vergelijken met een hard soort kaarsvet. Het smelt wanneer je de temperatuur verhoogt maar het is ,wanneer het koud is, hard genoeg om met een vijl te bewerken. Bij een gieterij wordt er van dit stukje was een mal gemaakt. Er wordt gips omheen gegoten en wanneer dit hard geworden is, plaatst men het gips in de oven. De was smelt er dan uit, waarop er een perfecte mal overblijft. Deze mal kan één keer gebruikt worden om je ontwerp in zilver of goud te gieten. Om je zilveren of gouden sieraad eruit te halen, moet de mal namelijk kapot gemaakt worden. Zo kan ik als goudsmid ontzettend leuk experimenteren met verschillende ontwerpen, en ben jij als drager van een sieraad er zeker van dat je een uniek ontwerp gekocht hebt. Je kunt deze ring dragen met ringmaat 17. De breedte van de band is 2,5 mm en de dikte van de ring is 1,8 mm. Ik heb ervoor gekozen deze ring met een mooie zachte satijnglans af te werken. Geen hoogglans zilver, maar eens een wat ander resultaat. Dat past precies bij deze ring als je het mij vraagt.

1 in stock

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop